پرچم دار کاروان ورزشی ایران در المپیک لندن از وزیر جدید ورزش و جوانان خواست تبعیض بین قهرمانان را بردارد و برای تضمین آینده شغلی و مالی قهرمانان برنامه ریزی داشته باشد.
 
به گزارش راسخون، علی مظاهری در گفت و گو با ایسنا ضمن تربک به وزیر جدید ورزش و جوانان، گفت: آقای گودرزی این پست مهم را در زمانی حساس تحویل گرفتند و مهمترین اقدام در شرایط فعلی برنامه ریزی برای بازی های آسیایی است.
 
وی در ادامه خواستار رسیدگی وزیر ورزش و جوانان به مشکلات ورزشکاران خصوصا قهرمانان شد و افزود: ورزشکاران و قهرمانان ما تنها تا سن خاصی می توانند مدال آور باشند و پس از آن برای تضمین آینده و مسائل مالی خود مجبورند دنبال کار و شغل باشند.
 
این بوکسور کرمانشاهی با تاکید بر اینکه باید برنامه ریزی برای حمایت مالی ازورزشکاران و قهرمان و آینده آنها وجود داشته باشد، ادامه داد: برنامه ریزی در این خصوص تنها بر عهده وزیر ورزش و جوانان نیست و مجلس باید در این حوزه کمک کند و حمایت مالی و شغلی قهرمانان را به تصویب برساند.
 
مظاهری معتقد است اگر یک قهرمان از نظر مالی و شغلی تضمین باشد دیگر نیامند دنبال کار گشتن نیست و می تواند تمرکز بیشتری بر ورزش قهرمانی و افتخار آفرینی برای کشور داشته باشد.
 
به گفته پرچمدار کاروان ورزشی ایران در المپیک لندن، تعداد ورزشکاران نمونه و قهرمان در هر استان کشور محدود و در کل کشور تعداد کمی ورزشکار قهرمان وجود دارد که می توان در ادارت و دستگاه هایی که با ورزش در ارتباط هستند از آنها استفاده کرد و از توانایی و تجریبات آنها به عنوان مربی و کارشناس بهره گرفت.
 
وی خاطرنشان کرد: در استانی مثل کرمانشاه که نسبت به بسیاری از استان های دیگر کشور از نظر اقتصادی پایین تر است و صنایع بزرگی ندارد، بسیاری از ورزشکاران با استعداد مجبورند برای تامین مالی خود ورزش را کنار بگذارند و این در حالیست که به دلیل شرایط آب و هوایی و ویژگی های منطقه ورزشکاران با استعداد و قوی در استان کرمانشاه وجود دارد که اگر به آنها رسیدگی شود می توانند هم برای استان و هم برای کشور افتخار آفرین باشند.
 
مظاهری تصریح کرد: جوانان دیگر نیز ورزشکاران فعلی را الگوی خود قرار می دهند و وقتی می بییند آنطور که باید به قهرمانان رسیدگی نمی شود آنها نیز ورزش را کنار می گذارند و از ورزش زده می شوند.
 
این ورزشکار ملی پوش در ادامه با انتقاد از تبعیض قائل شدن بین ورزشکاران رشته های مختلف، یادآوری کرد: ورزشکاران رشته های انفرادی از جمله کشتی گیرها، وزنه بردارها، بوکسورها و ... با سختی بسیاری قهرمان می شوند و نسبت به ورزشکاران گروهی زحمت بیشتری می کشند، اما جایزه ای که برای آنها تعریف می شود بسیار ناچیز است.
 
وی اظهارداشت: زمانی که یک تیم فوتبال سهمیه جام جهانی را می گیرد اعضای تیم می توانند بدون مجوز خودرو وارد کند و جایزه های دیگری نیز برای آنها تعریف می شود، اما وقتی که ورزشکاری مدال المپیک و یا بازی های دیگری را کسب می کند که ارزش بالاتری هم دارد، آنطور که باید از او قدردانی نمی شود.
 
مظاهری از وزیر جدید ورزش و جوانان خواست تبعیض بین ورزشکاران قهرمان را نیز از بین ببرد.
/2759/